دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
واقعا ۱۰ گزینه خارجی داشتید آقای درویش؟!

نداشتن محبوبیت چالش بزرگ مربی برزیلی/ اوسمار ویرا،انتخاب اقتصادی پرسپولیس

نداشتن محبوبیت چالش بزرگ مربی برزیلی  اوسمار ویرا،انتخاب اقتصادی پرسپولیس
سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس اگرچه محبوبیتی بین هواداران این تیم ندارد ولی بدون شک برای مدیریت این باشگاه یک گزینه اقتصادی محسوب می‌شود.
کد خبر : 893321

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، باور اینکه رای و نظر بازیکنان پرسپولیس در انتخاب اوسمار ویرا اهمیتی نداشته باشد،خیلی سخت است. به هر حال چند بازیکن کلیدی پرسپولیس از جمله علیرضا بیرانوند از انتخاب ویرا حمایت کرده بودند و این حمایت بعد از اعلام رسمی نام او هم ادامه پیدا کرد.

اوسمار ویرا دستیار یحیی گل محمدی بود مربی پرافتخاری که رابطه خوبی با اکثر بازیکنان پرسپولیس داشت و همان بازیکنان از ویرا حمایت کردند تا سرمربی شود و به نوعی مانع از حضور یک مربی دیگر در پرسپولیس شدند. از نظر اقتصادی هم برای باشگاه پرسپولیس انتخاب مرد برزیلی یک انتخاب مناسب بود و در واقع می‌توان ماجرا را این‌طور تحلیل کرد که پرسپولیس صاحب یک مربی اقتصادی شد و انتخابی اقتصادی انجام داد.

آنچه مسلم است ویرا در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر و البته بازی‌های جام حذفی کار بسیار سختی دارد ولی از همین حالا می‌تواند روی حمایت بیشتر بازیکنان اصلی پرسپولیس حساب کند. قطعاً اگر او بتواند پرسپولیس را قهرمان رقابت‌های لیگ برتر کند برای فصل آینده هم بدون شانس نخواهد بود چرا که در آن صورت روی سکوها هم محبوب می‌شود اما در حال حاضر بزرگترین چالش سرمربی برزیلی همین نداشتن مقبولیت در بین هواداران پرسپولیس است.

او باید با کسب نتایج خوب به خصوص در دربی پایتخت اعتماد هواداران پرسپولیس را جلب کند چه در غیر این صورت عمر حضورش روی نیمکت قرمزها چندان طولانی نخواهد بود.

انتخاب قابل پیش‌بینی اوسمار ویرا

چند هفته قبل بود که رضا درویش در مصاحبه‌ای صراحتاً گفت ما بیش از ۱۰ گزینه خارجی برای جانشینی یحیی گل محمدی داریم. با گذشت این مدت، اما مشخص شد که گزینه‌های پرسپولیس خیلی هم زیاد نبودند و در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان گفت فقط برانکو و پاکو لوپز جزو گزینه‌های جدی بودند و مسئولان باشگاه پرسپولیس بدشان نمی‌آمد که از همان ابتدا ویرا را به عنوان سرمربی جدید اعلام کنند چرا که با انتخاب او هم زمان از دست نمی‌رفت و هم نیاز نبود که پرسپولیس هزینه زیادی برای جذب مربی دیگری انجام بدهد.

اوسمار ویرا، انتخاب اقتصادی/ پرسپولیس واقعاً ۱۰ گزینه خارجی داشت آقای درویش؟!

شاید روزی که رضا درویش صحبت از ۱۰ گزینه خارجی کرد می‌خواست قیمت گزینه‌های اصلی را پایین بیاورد، اما در نهایت او بدش نمی‌آمد که اوسمار ویرا در پرسپولیس سرمربی شود تا باشگاه مجبور نشود در این شرایط اقتصادی دوباره هزینه گزافی برای مربی جدید انجام بدهد هرچند که نظر اکثر هواداران پرسپولیس چنین نیست و آنها عقیده دارند باشگاه برای انتخاب سرمربی بزرگ باید هزینه می‌کرد و اوسمار ویرا نمی‌تواند رهبری تیمی، چون پرسپولیس را به درستی انجام دهد.

حالا هواداران پرسپولیس احساس می‌کنند از همان چند هفته قبل که یکی از سایت‌های خبری نوشته بود ویرا سرمربی پرسپولیس می‌شود، مدیران باشگاه تصمیم خود را گرفته بودند و حتی مذاکره با برانکو هم خیلی جدی نبود. اینکه هواداران پرسپولیس را متقاعد کنیم جور دیگری فکر کنند کار راحتی نیست و درویش که ریسک بزرگی را مرتکب شده به هر حال باید واکنش‌های منفی هواداران پرسپولیس را تحمل کند و البته پاسخگوی آنها باشد. تکلیف اوسمار ویرا هم مشخص است او باید نتیجه بگیرد تا به همه ثابت کند که درویش انتخاب درستی انجام داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته